Footer_links

ivan dst

Nuevo usuario
Hola tengo un problema con los footer_links y es que no me los carga en el footer.

Si ese mismo bloque estático lo cargo en una página entonces si que los veo.

Reviso en el fichero cms.xml y parece que está bien

<default>
<reference name="footer">
<block type="cms/block" name="cms_footer_links" before="footer_links">
<!--
The content of this block is taken from the database by its block_id.
You can manage it in admin CMS -> Static Blocks
-->
<action method="setBlockId"><block_id>footer_links</block_id></action>
</block>
</reference>
</default>

¿ Alguna sugerencia ? Me estoy volviendo loco ... No es que quiera borrar los que MAgento me carga por defecto, es que quiero que le añada estos

Larry

Miembro
Tienes el bloque estatico creado? el que por id tiene footer_links. Y que hay dentro de ese bloque estático?

Saludos.

ivan dst

Nuevo usuario
Aunque parezca mentira, llevo pegandome con esto ya varias semanas y ha sido poner la pregunta y encontrar la respuesta.

No es exactamente lo que pone, pero he cambiado 'footer_links' por 'cms_footer_links' y me ha cambiado los enlaces. Si le añado la linea con 'footer_links' me aparecen los dos menus. Espero que sirva de ayuda

Insertar CODE, HTML o PHP:
I hope you will understand my explanations althouh me being French ^^
I had this annoying issue some time ago and I’ve found a fix somewhere on the forum. I don’t know if this is correct but I honestly don’t care, I want my footer to display the footer_links block, as it was meant to do

Here is what I’ve done :

Go to app/design/frontend/default/YOURTHEME/template/page/html/footer.phtml

replace

<?php echo $this->getChildHtml('footer_links') ?>
with

<?php echo $this->getChildHtml( ) ?>
You will see that your footer will actually be displaying the content from the footer_links block, which, hey, is a progress !
now you just have to remove the other links by going to

app/design/frontend/default/YOURTHEME/layout/page.xml

and commenting out the following callout :

<block type="page/template_links" name="footer_links" as="footer_links" template="page/template/links.phtml"/>
Be careful to always make a back-up before editing anything

I keep seeing questions about this point, so, I hope this helps someone one day !